moajjonasson

Alla inlägg under januari 2011

Av moa jonasson - 16 januari 2011 20:55

tjaaahhh


igår va ja med alexander, & ja ha hittat det jag letat efter.

världens bästa kille.

jag är sjuuuuuuukt kär (y)


& nu har jag skickat alla bilder till elvira, det blev lite många, 299st hehe (a)

o på tisdag ska vi rida igen :)

    

du får mig att känna mig speciell elvira, <3 



& ja, imorgon är det skola, längtar :D

o ja har inge mer att skriva ? ;)

haha.


jo, min häst är en häst i ponny storlek, nawwww, min älskade söttnos (L)

  


Av moa jonasson - 14 januari 2011 21:31

tjena ;)


ja, idag fick jag på på skolan igen ( :D ) & det vart en lyckad dag tror jag väll.

fast egentligen skulle gay ha sovit här med icke :( 

sen imorgon kommer alex, hah då ska julia få träffa han ;') 

just nu sitter jag & cityvilllar på Facebook & saknar lalla.

har inge mer att skriva ( ?  ) :p

ni kan få en bild också ;)


   pusspuss 

Av moa jonasson - 13 januari 2011 13:51

HAHAHAHAHAHAHAH

jag måste tyvärr säga att det är kul att läsa hennes blogg,

men endå, dom är ju söt ? HAHA


Av moa jonasson - 13 januari 2011 11:32

har man tråkigt så har man

  

  


kärlek


Av moa jonasson - 13 januari 2011 11:12

  

1.  jag blir på toppenhumör när det är sol ute (y)

2.  sist jag red lektion var jag i drömmarnas land

3.  jag & elvira har alltid kul när vi är i stallet

4.  jag saknar sommaren 2010, väldigt mycke

5.  det var år & dar sen ja va md gay :(

6.  folk som tycker jag är konstig är bara inte van vid verkligenheten :D

7.  jag älskar alexander obeskrivligt mycke !

8.  jag längtar väldigt mycke till februari [ tävling ]

9.  jag hatar bloggar utan bilder...

10.  jag är känslig för mjölk

11.  begravningar & sånt är det värsta jag vet

12.  JAG SAKNAR MOA WESTLING SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HÄR MYCKE !

13.  jag börjar komma i kapp i skolan & allt :D

14.  jag längtar tills ja fyller ååååååår.

15.  min häst är finast

16.  jag har mina närmaste, mer behöver jag inte

17. nu är det bara 3 sanningar kvar :)

18.  idag skulle ja ha haft träning men eftersom ja ha vart sjuk kan ja inte :(

19. vart var vad när han var med josefine vart ? - diggar (y)

20.  imorgon får jag gå på skolan :D

Av moa jonasson - 8 januari 2011 08:06

förlåt för att jag inte uppdaterade igår när jag kom hem, men kom hem sent & skulle upp tidigt. nu sitter jag & "mobilbloggar" så det kommer ingen bild eller nånting...ska bara ge dom andra sömntutorna fika på säng, åka & fixa stallet sen åker jag till alex, sist vi va md varann va i måndags :/ hörs senare (L)

Av moa jonasson - 7 januari 2011 08:34

hej idag klev jag upp åtta, eftersom vi förmodligen ska till bjästa ( Örnsköldsvik ) idag,så måste jag fixa allt nu på morgonen. som att åka till dylitka, tvätta & ja. komemer förmodligen hem i kväll nån gång :) imorgon åker jag nog till alex. gaaahh, har haft alexlängtan sjuuukt länge nu :( få se vad som händer ! :) haha kan tyvärr inte lägga in nån bild i detta inlägg eftersom jag bloggar från mobilen. ska försöka fixa det. bloggar mer ikväll ;) hörs senare (L)

Av moa jonasson - 6 januari 2011 15:00

mer om dylitka

  

ja, dylitka är ett varmblodssto på 9 ( fyller 10 nu ) som jag har på foder.

hon började gå som travare vid treårs ålder, ( 3år & 1 dag, hihi )

men det var inte hennes grej så dom gjorde henne til avelssto,

efter att ha gått sitt sista lopp 2007.

hon har två avkommor, My Classic Guenard (gunnar) född 2009.

& My Classic Touch (okänd i mina ögon) född 2008.

  

 vi umgås väldigt mycke med ägaren så det var väll så våran resa började.

vi åkte dit & hälsade på, & som vanligt skulle vi rida ( dom har som sagt en stor hästgård, östanåhästgård ).

jag skulle få ta dylitka. My "agarens" (malin) dotter har två ponnysar så jag skulle rida med hon.

hon är en sån som bara flänger, & älskar fart, så självklart skulle vi trava, eller ja galoppera :p

& dylitka är som sagt travare & kommer alltid ha farten i sig, så hon bralla ju på & jag var inte van så jag bara stat rakt upp&neroch drog hon i munnen.

dagarna gick, & jag, malin & mamma kom överäns att jag skulle få rida henne nån gång i veckan.

( jag letade då ponny men hittade ingen som klickade )

tiden gick & jag började rida henne mer & mer.

vi började så småning om att hoppa, för det var det jag ville.

sen kom en dag, då jag fick reda på att malin & macke skulle flytta irån varandra & var därför tvungen hä iväg så många hästar som möjligt för att malin skulle orka driva allt själv.

då ställde malin mig fråga: kanske är hon den rätta för dig ?

jag & mamma funderade i några dagar, skulle jag orka vara i stallet varje dag, hade jag tid ?

& kom fram till att vi kunde ta henne.

vi ställde henne i laggarberg, hon gick på lösdrift.

2/5-2010 blev hon min, ( tror jag )

alt flöt på, & var bra.

tills hösten smög sig på & det blev kallare.

dylitka är ranglång & rock som hon stog med farde & sparka henne, jagade henne, tog hennes mat, ja allt.

hon stog bara under ett träd & hängde.

dom hade ju en ligghall, men inte vågade hon gå in dit heller, tänk om han skulle trycka in henne där.

så då valde hon att stå ute i skylan istället.

& det funakde inte, sista tiden kunde jag knappt ta in henne från hagen hon bara stack.

hon hade rivsår överallt, & vinterpäls på sommarn.

roken, ( där vi sår nu ) var egentligen vårt första val, men det fanns ingen plats.

så vi fiickta där hon stog.

men efter allt det här insåg vi att det inte funkade, så blev det en plats ledig & vi tog den.

tiden gick & hon gav mer & mer tillit till dom andra hästarna, eftersom hon knappt litade på mig ett tag.

tills slut blev hon en i flocken.

efter ett tag fick jag problem att rida henne, hon stog inte stilla, hon bockade, hon stegrade, ja allt man kan tänka sig.

jag förstog inte vad det var !?

efter ett tag kunde jg inte inte rida henne längre, jag förstog inte, det hade ju gått så bra ?

sen kom mamma: det kan vara att du ställer krav på henne, hon börjar tycka att det börjar bli jobbigt, & måste därför testa dig & protestera.

det var sanningen, hon pallade inte trycket.

så vi började från noll igen, alltså att bara gå i lugn skritt.

detta hände 3 gånger, men nu är vi på spåret igen.

jag låter INGEN rida henne mer än jag, är så våldsamt rädd att det händer igen.

nu har hon börjat fått nacke, & en mage tillome , hihi

 

 

förut

      

 

bilder från nu kommer lite senare.

hoppas ni är nöjd :)


hörs senare (L)




Presentation


this is my life
my choice,
my rules,
& my own race

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards